Vouwwerk op maat

Voor menigeen die vaker mijn blog leest zal het geen verrassing zijn dat ik wederom kritiek heb op onze maatschappij. In het specifiek de maatschappij over vrouwen (dit keer). Misschien herinner je je nog dat ik deze blog schreef over thigh gaps. Ook deze blog gaat weer over die vrouwendijen. Maar dit keer is de trend iets heel anders.
Ik zag ‘m vorige week al op Facebook voorbij komen en toen dacht ik ‘nee he, is dit echt?’ Ik besloot het te negeren. Helaas zat ik vanochtend op mijn gemak de Metro te lezen en ook daar zag ik het voorbij komen. Ik moet er iets over zeggen want man, man, man waar gaat het allemaal heen?

Laat ik eerst daar eens wat over zeggen. Bodytrends. Ik snap het niet. Ik begrijp het niet en eigenlijk wil ik dat ook niet. Een bodytrend is een trend waarbij een bepaald deel van je lichaam er op een specifieke manier uit moet zien. Maar hoe krijg je het voor elkaar om van de thigh gap, waar je dus een kloof tussen je dijen moet hebben (alias je zou heel dun moeten zijn) naar de thigh brow te gaan? Hierbij ga je toch van het ene uiterste naar het andere? Hoe kan een dame met een thigh gap nou ineens een thigh brow hebben? Wat is een thigh brow vraag je je af?

Een thigh brow is wanneer een vrouw zit en de huid van haar benen de huid van haar buik/heupen raakt en je als het ware een vouw ziet (zie foto). Wat daar precies zo mooi aan is, is mij ook de vraag. Waar je twee jaar geleden geen vetjes aan je been mocht hebben omdat je die thigh gap moest zien, zijn nu de voluptueuze billen en benen een trend. Want die kweek je zo? Het is een trend dus nu zijn mijn vollere benen ineens wel mooi?

thigh brow

Ik probeerde het zelf. Ik dacht laat ik eens kijken of ik dat ook heb. Eens kijken of dat nou zo mooi is. Nou jongens, ik sprong een gat in de lucht van blijdschap, ik deed een dansje en eigenlijk wil ik nog een feestje geven want ik kan mee met de trend. Ik heb ook een vouw tussen mijn dikke reet en buik. Ik ben echt intens gelukkig want nu kan ik mee met de Kim Kardashians en Kylie Jenners van de wereld. Ik hoor erbij! Ik ben ook vol! Ik ben ook mooi! Van mij zie je binnenkort ook hordes half naakte instagram foto’s met de hashtag thigh brow.
Maar even serieus, het doet me niks. Zo mooi ziet het er niet uit, zo bijzonder voelt het niet en eerlijk gezegd heb ik het al jaren dus dat het nu ineens een trend is veranderd niks. Voor mij dan. Ik had het twee jaar geleden, ik ga het over twee jaar hebben en ik ga het over 20 jaar hebben, maar dan is het niet meer mooi want dan is het geen trend natuurlijk, maar kan me dat iets schelen? Nee, want bodytrends zijn onzin. Ze maken vrouwen onzeker, ze schrijven een onhaalbaar ideaalplaatje voor en ze slaan helemaal nergens op. Dus lieve meiden, ben alsjeblieft blij met het lichaam dat je hebt.
Het is de jouwe, heb het lief.

2 Comments

Leave a comment